maanantai 1. tammikuuta 2007

Hyvää Uutta Vuotta 2007 - Jeesuksen nimessä!!

Uudenvuodenpäivän otsikko Suomen ev.-lut. kirkon kirkkovuodessa on Jeesuksen nimessä.

Jokainen messu, jumalanpalvelus, aloitetaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Se tarkoittaa: Kristikansa ei kokoonnu esim. Buddhan tai Allahin nimessä, vaan Pyhän Kolminaisuuden nimessä.

Päivän evankeliumitekstissä Jeesus sanoo: "Minä menen Isän luo, ja mitä ikinä te pyydätte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isän kirkkaus tulisi ilmi Pojassa. Mitä te minun nimeeni vedoten pyydätte minulta, sen minä teen." Se tarkoittaa: Me voimme Jumalaa rukoillessamme käyttää Jeesuksen nimeä eli rukoilla Hänen nimessään! Jeesus ilmoittaa tässä tekstissä olevansa Jumalan vertainen. Voimme osoittaa rukouksemme kelle tahansa Pyhän Kolminaisuuden persoonista, se menee kuitenkin samaan osoitteeseen, sillä meillä on yksi kolmiyhteinen Jumala.

Joten: Hyvää, Ihanaa ja Onnellista Uutta Vuotta - Jeesuksen nimessä!!

Ei kommentteja:

”Veisatkaa yhdessä psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja, soittakaa ja laulakaa täydestä sydämestä Herralle ja kiittäkää aina ja kaikesta Jumalaa, Isää, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.” (Ef. 5:19-20) Huomaa kalenterin uusi osoite.